بهترین راه های استفاده از ویدئو در وب سایت

سی یو وب 1400.04.29 1253 1 0

به لطف تلفن های هوشمند و دوربین های ارزان قیمت، تولید ویدئوهای با کیفیت اصلا کار سخت و دشوای نبوده است. آیا تولید ویدئو و استفاده از ویدئو در وب سایت، تاثیری بر کسب و کار شما می گذارد؟ و آیا ارزش تلاش دارد؟
به همین خاطر است که ما این ایده ها و نظرات را کنار هم قرار داده ایم تا بتوانید از ویدئوهای مختلف در وبسایت خود استفاده کنید، از سرصفحه ها و پس زمینه های ویدئو گرفته تا ویدئوهای آموزشی. در این مقاله اطلاعات مفیدی در مورد چگونگی استفاده از ویدئو در وب سایت خود به دست می آورید. بعد به راحتی می توانید از این اطلاعات کمک بگیرید و بازدیدکنندگان بیشتری جذب کنید.

1. ویدئوهای آموزشی و توضیحی 

همه ما قبلا این ویدئوهای آموزشی و توضیحی را دیده ایم و کم و بیش با آنها آشنایی داریم؛ این ویدئوها به ما نشان می دهند که مثلا چطور تیوپ یک دوچرخه را تعمیر کنیم و یا برای نهار روز تعطیل خود بوقلمون آماده کنیم.
افراد حرفه ای و یا صاحبان مشاغل کوچک می توانند مهارت و دانش خود را به این صورت و با ساخت ویدئو با دیگران به اشتراک بگذارند. ساخت این نوع ویدئوها کار آسانی نیست و قطعا برای ساخت ویدئوهای مناسب و با کیفیت به تمرین و ممارست بسیار زیادی نیاز است؛ بدون شک استفاده از این نوع ویدئو در وب سایت، به ارتقای پروفایل حرفه ای و تخصصی شما کمک می کنند و به نوعی با بازاریابی ویدئویی ، شما را به عنوان یک منبع اطلاعاتی معتمد به همگان نشان می دهد. همچنین می توانند تبدیل به یک ویدئوی خاص شوند و در بالای فهرست نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرند.

ایجاد ویدئوهای آموزشی برای سایت

مهم نیست این ویدئوها را چه می نامید، ولی به طور معمول همه این نوع ویدئوها از یک اصل اساسی پیروی می کنند. ابتدا خودتان را معرفی می کنید، سپس تا جایی که برایتان مقدور است به بینندگان خود توضیح می دهید که مثلا این وسیله چطور کار می کند و یا این غذا چطور آماده می شود. هر آنچه که در قسمت FAQ (قسمت پرسش و پاسخ وبسایت) و قسمت راهنمای خرید وبسایت خود قرار می دهید، می تواند موضوع خوبی برای تهیه یک ویدئوی آموزشی باشد.
یکی از نکات مهم در تهیه فیلم های آموزشی این است که فیلم آموزشی شما حتما باید با حرفه و تخصصی که دارید در ارتباط باشد. بعلاوه باید در مورد مسائلی صحبت کنید که آشنایی کامل با آن ها دارید. قطعا با این کار اعتبار و مهارت شما مشخص می شود.
نکته: به خاطر داشته باشید که برای استفاده از ویدئو در وب سایت آن ها را کوتاه تهیه کنید تا فقط یک موضوع کوچک را پوشش دهند. اگرچه شما می خواهید که ویدئوها دقیق و مفید باشند، اما باید بدانید که اکثر داده های موجود، حاکی از آن هستند که مشارکت مردم با ویدئوهای آموزشی، بعد از شش دقیقه به طور قابل توجهی کاهش پیدا می کند و این نکته مهمی است که باید در بازاریابی ویدئویی به خاطر داشته باشید.

مطالب مرتبط: 10 تکنیک اصولی تولید محتوا

2. ویدئوهای معرفی محصول 

گاهی اوقات از یک محصول خاص بهترین عکس را می گیرید و همچنین بهترین توضیحات را برای معرفی محصول ارائه می دهید، اما نتیجه لازم را نمی گیرید. در این صورت بهترین کار درست کردن ویدئویی است که به خوبی و با دقت، نحوه کار با محصول مورد نظر را نشان می دهد. در صورت ساخت یک ویدئوی خوب و حرفه ای، قطعا به نتیجه خوبی خواهید رسید.
زمانی که محصولی را به صورت عملی نشان می دهید، مردم راحت تر می توانند آن را در ذهن خود تصور کنند و بعلاوه ویدئو، بیشتر مردم را ترغیب به خرید می کند. به این فکر کنید که یک فروشگاه آنلاین چطور کفش هایش را از زوایای مختلف به مردم نشان می دهد؛ ویدئویی که شخصی را نشان می دهد که کفش ها را پوشیده و فقط راه می رود و می چرخد. ویدئویی که می سازید حتما نباید پیچیده و دشوار باشد، در حقیقت فیلمبرداری از زاویه های مختلف تفاوت بسیار فاحشی ایجاد می کند.

ایجاد ویدئوی معرفی محصول

گاهی اوقات می توان برای معرفی یک محصول تنها از خود محصول استفاده نکرد بلکه از محیط اطراف هم الهام گرفت. به عنوان مثال، اگر شما یک وب سایت مخصوص اجاره منزل و یا آپارتمان برای تعطیلات دارید، به راحتی با گرفتن یک ویدئوی مناسب از خود آپارتمان و یا منزل و همچنین محیط اطرافش، می توانید توجه گردشگران زیادی را به سمت خود جلب کنید.
و البته اگر یک وب سایت مخصوص نوازندگی و یا گروه موسیقی دارید، پس می توان گفت که موسیقی به نوعی محصول شماست، بنابراین باید کلیپ هایی هم از اجراهای مختلف خود در وبسایت تان قرار دهید.
نکته مهم: هر زمان که ممکن است حتما به اضافه کردن کپشن های مناسب با ویدئوهای خود هم فکر کنید. این کار سبب می شود تا وب سایت شما برای افراد ناشنوا هم مناسب باشد.

3. ویدئوی معرفی خودتان و کارتان 

شما به عنوان یک فرد مستقل ( یعنی کسی که برای خودش کار می کند)، نه تنها محصولات خود را در معرض نمایش قرار می دهید و می فروشید، بلکه خودتان را هم باید در معرض نمایش قرار بدهید. بنابراین راز بازاریابی ویدئویی موفق و استفاده از ویدئو در وب سایت این است که باید ارتباط بسیار خوبی با مشتریان خود برقرار کنید. شما قبلا به صورت آفلاین این کار را انجام می دادید؛ یعنی زمانی که با مردم در ارتباط بودید، اما می توانید این کار را در روش آنلاین هم انجام دهید، یعنی با استفاده از وب سایت کاریتان، خصوصا در صفحه "درباره من" با مخاطبان ارتباط برقرار کنید. این نوع ویدئوی معرفی، می تواند رزومه بسیار خوبی برای شما باشد.
می توانید این صفحه را با ویدئوهایی در مورد خودتان، گروه تان و کارتان جذاب تر کنید. نشان دهید که هر روز چه چیزی به شما انرژی می دهد و باعث می شود کارتان را با انرژی انجام دهید. این کار سبب می شود تا بازدیدکنندگان روی شما و کارتان سرمایه گذاری کنند. 
اگر بودجه لازم را دارید می توانید فردی متخصص را استخدام کنید تا ویدئوی کوتاه و بسیار حوفه ای برای شما بسازد، چرا که این افراد متخصص می دانند چه سوالاتی بپرسند و شما را به بهترین نحو نشان دهند.

پرسونال برندینگ به کمک ویدئو

مطالب مرتبط: نحوه استفاده از ویدئو برای ارتباط با مشتریان

4. ویدئوهای سرصفحه و یا پس زمینه 

ویدئوی سرصفحه در بالای صفحه شما قرار دارد و معمولا اولین چیزیست که بازدیدکنندگان وبسایتتان می بینند. بنابراین ویدئوی سرصفحه نقش بسیار موثری در جذب مخاطب دارد؛ چرا که بالافاصله توجه بازدیدکنددگان را به خود جلب می کند.
اگر ویدئوهایی بسازید که به صورت عملی، محصول و یا خدمات شما را نشان بدهند و این ویدئوها را در وب سایت خود قرار دهید، بینندگان به راحتی و به محض ورود به وبسایتتان متوجه می شوند که چه چیزهایی برای ارائه کردن دارید.
ویدئو کلیپ های توصیف حال و هوای محیط هم می توانند انتخاب خوبی برای یک سرصفحه ویدئو باشند؛ به عنوان مثال، یک صحنه آرام در ساحل با حرکت آهسته و آرام امواج. چنین ویدئویی حال و هوای آرام و ساکتی را نشان می دهد که می تواند برای روان درمانگران و یا هتل های دارای استخرهای آبگرم مناسب و کارامد باشد.

استفاده از ویدئو مناسب برای هدر سایت

البته، قبل از اینکه از ویدئو به عنوان سرصفحه و یا پس زمینه استفاده کنید، باید حتما چند نکته مهم را در نظر داشته باشید:

آیا ویدئوهای سرصفحه وبسایت برای کاربرانی که از موبایل استفاده می کنند کارایی دارد؟
اگر تصمیم دارید که از یک ویدئوی سرصفحه و یا پس زمینه در وب سایت خود استفاده کنید، حتما باید ببینید که آیا این ویدئوها در تلفن های همراه هم نمایش داده می شوند و کارایی دارند یا خیر. قطعا نمایش این نوع ویدئوها، در نسخه موبایل، اندکی تفاوت دارد. بنابراین حتما مطمئن شوید که کاربران تلفن همراه چیز مهمی را از دست نخواهند داد و همه چیز را می بینند. 

آیا ویدئوی پس زمینه سبب می شود تا محتوای شما به سختی دیده و یا خوانده شود؟
اگر می خواهید از یک ویدئو به عنوان پس زمینه ای برای متن خود و یا محتواهای دیگر استفاده کنید، حتما باید مطمئن شوید که چیز زیادی برای اتفاق افتادن در فیلم وجود ندارد. روی هم رفته، بازدیدکنندگان شما باید بتوانند روی چیزی تمرکز کنند که در پیش زمینه اتفاق می افتد، پس به همین خاطر متن شما باید واضح و خوانا باشد.
اگر از یک ویدئوی سرصفحه استفاده می کنید و آن را در بلوک عنوان قرار می دهید، می توانید هر متنی را که می خواهید، نشان دهید و یا پنهان کنید و بعد تصمیم بگیرید که ویدئوی شما به عنوان پس زمینه و یا پیش زمینه مورد استفاده قرار بگیرد. حتما باید مطمئن شوید که همه متون خوانا و واضح باشند، بنابراین وبسایت خود را در View Mode چک کنید.

توجه به خوانایی محتوای روی فیلم هدر

آیا این ویدئو واقعا کمک کننده است و یا حواس بینندگان را از پیام اصلی پرت می کند؟ 
بین جلب توجه مثبت و منفی، تفاوت بسیار زیادی وجود دارد. اگر ویدئوی ساخته شده بیش از حد تند باشد، قطعا مردم خیلی سریع از وب سایت شما خارج می شوند. به همین خاطر است که صدای  بیشتر فیلم های پس زمینه اصلا به صورت خودکار پخش نمی شود. 

کجا می توانید ویدئو کلیپ های خوبی را برای ویدئوهای پس زمینه وبسایت خود پیدا کنید؟
وبسایت های آنلاین زیادی وجود دارد که به صورت رایگان الگوهای ویدئو و تصاویر استوک را برای وبسایت شما ارائه می دهند. و بسیاری از این وبسایت ها کلیپ هایی هم برای دانلود دارند. 
این ویدئوها معمولا فراگیر هستند. برای شروع جستجوی خود می توانید از مکان هایی نظیر Shutterstock، Pixabay، Artgrid، Pexels و Videezy کمک بگیرید.

مطالب مرتبط: معرفی تکنیک های اصولی تولید محتوا

قراردادن ویدئوها در یک وبسایت

شما می توانید ویدئوها را خیلی سریع در وب سایت خود قرار بدهید و از آنها در جاهای مختلف استفاده کنید:
1. ابتدا ویدئوی خود را در یکی از پلتفرم های مخصوص ویدئو مثل یوتیوب و یا ویمئو آپلود کنید.
2. با کلیک کردن بر روی دکمه share (به اشتراک گذاشتن) در برنامه یوتیوب و یا ویمئو لینک مربوطه را کپی کنید.
3. سپس این لینک را در سایت خودتان و در بخش مورد نظر استفاده کنید.
 اگر ویدئوی خود را در بلوک مخصوص جاسازی عکس قرار داده باشید، بازدیدکنندگان می توانند با کلیک کردن بر روی دکمه play ویدئوی موردنظرشان را مشاهده کنند. این ویدئو می تواند صدا هم داشته باشد.
اگر ویدئوی خود را در بلوک عنوان، بالای صفحه وبسایت، قرار دهید ویدئوی شما به طور خودکار پخش می شود که البته صدا ندارد. این بهترین شیوه برای ویدئوهایی است که قرار است در پس زمینه برای ایجاد فضای بیشتر پخش شوند.

جذب کاربر با استفاده از ویدئو سایت

ویدئوها همیشه بخشی از یک تصویر بزرگتر وب سایت هستند

نباید فراموش کنید که بهینه سازی ویدئو ها هم می تواند تا حد زیادی به بهبود کیفیت آن ها و شناخته تر شدن آن توسط کاربر کمک کند. استفاده از ویدئوها در وب سایت باعث می شود که توجه مخاطبان را به خود جلب کنند، یک پیام خاص را انتقال دهند و احساسات مخاطبان را تا حدی مورد هدف قرار دهند. مشتریان شما با تماشای ویدئوهایتان و به راحتی متوجه می شوند که محصول شما چطور کار می کند، چطور به نظر می رسد و چه کاربردی دارد. این مسیری است که در حقیقت به بازاریابی ویدئویی برای سایت شما می انجامد. اما در عین حال شاید بیش از حد مورد استفاده قرار بگیرند و منجر به حواس پرتی شوند. بنابراین به بهترین نحو قضاوت کنید، ویدئو کلیپ های مختلفی را ببینید و اصلا از سوال کردن خجالت نکشید. حتما ویدئوها را ذخیره کنید تا در جایی که عکس و متن به کار نمی آید از آن ها کمک بگیرید.
حالا می دانید که چگونه ویدئوها را در وبسایت خود قرار بدهید و برای متقاعد کردن مشتریان خود از چه محتواهای کمک بگیرید. همین حالا امتحان کنید.


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است