7 روش بازآفرینی محتوا و افزایش مشتری

سی یو وب 1400.03.24 1403 0 0

روش افزایش مخاطب با بازآفرینی محتوا 

در حال تولید محتوا بوده اید و حالا در زمان استراحت خود این مقاله را می خوانید؟ در دل می گویید که کاش نیاز به این همه نوشتن و ویرایش نداشتید یا با تولید محتوای اصلی، برای چندین کانال درگیر هستید؟
تیم شما، هر چقدر هم بزرگ باشد، بازآفرینی محتوا، می تواند راه حلی برای کاهش حجم کار تولید محتوا باشد. بعلاوه بازآفرینی محتوا روش خوبیست که به شما کمک می کند تا برای افراد بیشتری محتوا تولید کنید، آن هم به روشی که خودشان بیشتر ترجیح می دهند.
به کمک همین روش، ما به مناسبت روز زمین، مطلبی در مورد از بین رفتن جنگل ها در وبلاگی منتشر کردیم. بعد از آن مطلب دوباره استفاده و آن را به نه توییت دیگر تبدیل کردیم.
با ما همراه باشید تا به شما هم بگویم که چطور می توانید یک محتوا را بازآفرینی کنید. 

بازآفرینی محتوا

منظور از بازآفرینی محتوا چیست؟ 

در روش بازآفرینی محتوا، شما محتوای موجود را تازه سازی می کنید، تغییر می دهید و دوباره می نویسید. این شیوه برای قالب های مختلف کارایی دارد: تبلیغات، وبلاگ ها، مصورسازی داده ها، اینفوگرافی، ویدئوها، وبینارها و ... .
یک بازآفرینی موفق محتوا، مستلزم خلاقیت و ممارست است، اما معمولا به اندازه تولید محتوای اولیه و اصلی، زمانبر و وقت گیر نیست.
برای اینکه بتوانید از محتوای اصلی، مطالب بیشتری تولید کنید؛ حتما از روش بازآفرینی محتوا استفاده کنید. به عنوان مثال، مطلبی که در وبلاگ منتشر می شود قطعا حاوی اطلاعات زیادیست، اما این فقط یک کانال است. با تغییر آن محتوا به فرمت ها و قالب های مختلف، با هدف نشر آن در کانال های دیگر، شما بازآفرینی انجام می دهید؛ در حقیقت از همان اطلاعات و یا بخشی از آن استفاده می کنید و به مخاطبان بیشتری می رسید.
همچنین بازآفرینی محتوا به صرفه جویی در زمان و انرژی کمک می کند؛ زیرا نیازی نیست که از اول به تولید محتوا بپردازید. با این حال، برای این کار هم باید زمانی را اختصاص دهید و با توجه معیارهای خاص، محتوای موجود را تغییر دهید و آن را برای کانال های مختلف آماده کنید.

مطالب مرتبط: محتوا و فاکتورهای موفقیت در موتورهای جستجو

معیارهای بازآفرینی محتوا 

بازآفرینی و استفاده مجدد از محتوا، کاری نیست که بتوان آن را بدون برنامه ریزی انجام داد. در حقیقت اگر می خواهید به خوبی از عهده این کار بر بیایید، حتما باید نکات و معیارهای خاصی را رعایت کنید؛ این معیارها عبارتند از:
• اهداف خود را مشخص کنید: تولید محتوای اصلی، از ابتدا، قطعا زمانبر است. آیا می خواهید زمان کمتری صرف کنید و مطالب بیشتری ارائه دهید؟ هدف شما از بازآفرینی محتوا، جذب مخاطبان بیشتر و یا مخاطبان جدید است؟ به این محتوا، برای ارائه در کانال های دیگر نیاز دارید؟ آیا قصد دارید از این محتوا برای کمک به سرنخ های واجد شرایط توسط فروش استفاده کنید؟

• کانال های خود را با جزئیات شرح دهید: این محتوای بازآفرینی شده در چه کانال های توزیعی استفاده خواهد شد؟ مخاطبان کانال مورد نظر، در مورد چه چیزهایی می خواهند اطلاعات کسب کنند، به چه چیزی می خواهند فکر کنند و یا چه کاری می خواهند انجام دهند؟

معیارهای بازآفرینی محتوا

• معیارهای بازآفرینی محتوا را شناسایی کنید: گاهی همه محتوای اصلی، نباید بازآفرینی شود. آیا هدف شما به حداکثر رساندن میزان محتوایی است که قبلا عملکرد و کارایی خوبی داشته است؟ آیا محتوایی وجود دارد که بتوان آن را به آسانی با داده های جدید به روزرسانی کرد؟ فراموش نکنید برای بازآفرینی، از محتواهایی که مربوط به زمان خاصی هستند و یا خیلی خاص و منحصر به فردند، اصلا استفاده نکنید.

حال که معیارها و اهداف خود را مشخص کرده اید، می توانید برای بازآفرینی محتوا و جذب مخاطبان جدید برنامه ریزی کنید.

مطالب مرتبط : استراتژی محتوا چیست و چرا به آن احتیاج داریم

چطور از محتوای بازآفرینی شده استفاده کنیم؟

1. پست های وبلاگ 

مطالبی که در وبلاگ ها منتشر می شوند، اغلب فرصت های خوبی برای بازآفرینی ایجاد می کنند. بازآفرینی برای مطالب و پست هایی که عملکرد بسیار خوب ولی محتوا و سئوی قدیمی دارند به خوبی جوابگو است. شما می توانید، این مطالب قدیمی را با داده ها، اخبار و مطالب به روز و جدید، بازآفرینی کنید و در نهایت به نتیجه خوبی هم برسید.

2. کتاب های الکترونیکی و مقالات سفید

حال که صحبت از پست های وبلاگ به میان آمد، باید گفت که کتاب های الکترونیکی و مقالات سفید هم برای بازآفرینی و تولید محتوا عالی هستند. با قرار دادن کلیت مطلب در عنوان آن هم در قالب یک فرمت واحد، مخاطبان راحت تر می توانند به موضوع مورد نظرشان دسترسی پیدا کنند و دیگر لازم نیست جاهای دیگر را جستجو کنند. این کار، روش مفید و سودمندی است که به تولید سرنخ ها کمک می کند. اما اگر به محتوا ورود پیدا کردید، فراموش نکنید حتما باید مطالب ارزشمند دیگری هم ارائه دهید، نه اینکه فقط محتوای رایگان را بازنویسی کنید. همچنین ممکن است حتی بخواهید آن را بفروشید تا در نهایت به مخاطبان بیشتری برسید؛ مخاطبانی که کتاب های موردنظرشان را بر اساس عنوان جستجو می کنند.

3. اینفوگرافیک ها 

نباید کار بازآفرینی خود را محدود به ایجاد تغییرات مبتنی بر متن کنید؛ به عبارت دیگر نباید فقط متن را تغییر دهید. می توانید در بازآفرینی، محتوای متنی را به داده های تصویری  تبدیل کنید. این روش برای مخاطبان علاقمند به تصویر، بسیار جذاب و جالب است.
در روش تبدیل محتوا به اینفوگرافیک، حتما باید بدانید که از چه قسمت هایی استفاده کنید و کدام قسمت ها را حذف کنید. عنوان ها، به بخش هایی از اینفوگرافیک ها تبدیل می شوند در حالی که متن محتوا، به شکل عناوین اصلی و یا نکات مهم در می آید.
هدف از انجام این کار این است که اطلاعات به صورت خیلی خلاصه و کوتاه تقدیم کاربران شود تا بتوانند به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند.

روش های استفاده از محتوای بازآفرینی شده

4. خبرنامه ها 

شما می توانید خلاصه ای از آخرین پست های وبلاگ خود را به صورت ایمیل ارسال کنید، اما قطعا به تنهایی با این کار نمی توانید مخاطبان خاصی را نسبت به برند خود جذب کنید.
در عوض، می توانید از روش بازآفرینی کمک بگیرید و محتوای موجود را تغییر دهید و بعد آن ها را به صورت ایمیلی متناسب تر برای مخاطبان خود، ارسال نمایید.

5. سخنرانی ها 

استفاده از اسلایدهای مختلف در سخنرانی ها کاری پیش پا افتاده و ساده است. ولی شما می توانید با بازآفرینی محتوا، سخنرانی خود را جذاب تر کنید.
آیا تا به حال از جدول و نمودار در پست های وبلاگ و شبکه های اجتماعی خود استفاده کرده اید؟ در سخنرانی خود حتما از این موارد برای توضیح و جمع بندی داده های مهم استفاده کنید.

6. پست های شبکه های اجتماعی 

وقتی صحبت از بازآفرینی محتوا برای شبکه های اجتماعی به میان می آید باید احتمالات بسیاری را در نظر گرفت. محتوای شبکه های اجتماعی، باید حتما به صورت بصری باشد و داستان بسیار خوبی داشته باشد تا اسکرول ها را متوقف کند.
یک توییت، می تواند به اسکرین شاتی در اینستاگرام تبدیل شود. نقل قولی در پست وبلاگ هم قابلیت تبدیل شدن به یک پست مستقل در فیسبوک را دارد. اسکرین شاتی از پست یک کانال هم می تواند به استوری فیسبوک و یا استوری اینستاگرام تبدیل شود.

محتوای بازآفرینی شده برای شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط : کدام شبکه اجتماعی بیشترین ترافیک را به وب سایت شما وارد می کند

7. ویدئو

بازآفرینی یک ویدئو، به خاطر وجود صدا و تصویر، مستلزم صرف زمان بیشتری است، اما ارزشش را دارد. برای تبلیغات و پست های شبکه های اجتماعی، می توان از ویدئوهای موجود استفاده کرد؛ می توان آنها را به ویدئوهای کوتاه تر تبدیل کرد. این ویدئوهای کوتاه شده را می توان در ایمیل ها هم به اشتراک گذاشت. همچنین از این ویدئوهای خیلی کوتاه می توان به عنوان گیف، برای اشتراک در توییتر و یا وبلاگ ها کمک گرفت. بعلاوه از بخش صدای ویدئوها هم می توان به عنوان پادکست استفاده کرد.  

با محتوایی که تولید کرده اید، می توانید کارهای بیشتری انجام دهید.

برای بازآفرینی محتوا، می توان از شیوه های مختلفی استفاده کرد. برای این که این کار را به خوبی و با موفقیت انجام دهید، باید بدانید هدفتان چیست، چرا می خواهید این کار را انجام دهید، در نهایت می خواهید به چه چیزی برسید و ... . همچنین باید کاری کنید که این پروسه به راحتی قابل تکرار باشد؛ معیارهای بازآفرینی محتوا کدامند، چه گزینه هایی برای بازآفرینی وجود دارد و ... .
اگر دلایل و گزینه های موجود برای بازآفرینی، مشخص باشند، تیم تولید محتوای شما می توانند از کار تولید محتوا لذت ببرند و فشار زیادی را برای تولید محتواهای پی در پی تحمل نکنند. بسیاری از مخاطبانتان دوست دارند محتواهای مورد نظرشان را با همان فرمتی که ترجیح می دهند، ببینند و مطالعه کنند. 
 


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است