3 روش توازن تولید محتوا خلاقانه و بهینه سازی شده

سی یو وب 1397.04.11 3095 1 0

سخت ترین چیز در تولید محتوا چیست؟

به عنوان یک نویسنده در دنیای جدید بازاریابی محتوا ، شما باید :

- به بهینه سازی محتوا توجه کنید.

- محتوا را مناسب با نیاز کاربر تولید کنید.

- تاحدی خلاق باشید.

در توازن نگه داشتن هر سه این موضوعات حتی برای یک نویسنده خلاق ، ممکن است تا حدی دلسرد کننده باشند.

در ادامه به بیان سه روشی می پردازیم تا شما مطمئن شوید می توانید محتوایی بنویسید که هم توجه مخاطب هدف و هم موتورهای جستجو را به خود جلب کند.

در مورد مشکلات و منافع کاربران خود تحقیق کنید

ممکن است شما در مورد یک موضوع یک ایده عالی داشته باشید و ممکن است فکر کنید این دقیقا همان چیز فوق العاده ایست که باید راجع به آن بنویسید.اما اگر هیچ فرد دیگری این فکر را نکند، چی؟

بهترین راه برای فهمیدن پرسیدن از افراد اطرافتان و یا جستجو در گوگل است.

کلمات کلیدی مرتبط با موضوع خود را جستجو کنید تا ببینید مردم راجع به آن چه می گویند.منابع خوب در این زمینه :

- Quora

-Reddit

- سایر شبکه های اجتماعی

از طریق این کانال ها نه تنها شما متوجه موضوعات مورد علاقه مردم می شوید ؛ بلکه زبانی که برای صحبت کردن راجع به آن موضوع را استفاده می کنند نیز ،متوجه خواهید شد. در استفاده از آنها در محتوای خود شک نکنید.

دومین روش اینست که در مورد موضوع مورد نظر خود ، وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی که راجع به عنوان انتخابی شما نوشته اند ، را بررسی کنید. از گوگل (google) هم می توانید استفاده کنید.یا کمی از ابزارهای محتوا کمک بگیرید.

با ابزار جستجوی عنوان (topic search tool ) ، می توانید اطلاعات کاملی در مورد انتخاب موضوع با بیشترین ارتباط و امکان کسب رتبه را ، انتخاب نمایید.

کافیست کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید ، شما یک دید کلی خواهید داشت:

شما زیر مجموعه ای از بیشترین ترند ها بر اساس تعداد ماهانه با توجه به زیر مجموعه داده شده ، میزان جستجو و سختی آن را خواهید دید.

عنوان هایی که بیشتر افراد به آن لینک داده اند.

سوال هایی که در فروم ها راجع به آن زیر مجموعه ها پرسیده شده است.

آموزش تولید محتوا - انتخاب عنوان

 

اطلاعاتی که بدست می آورید ، به شما نشان می دهد که آیا موضوع ایده آل شما واقعا برای دیگران هم ایده آل هست یا نه .

بررسی عملکرد رقبا

یک فرد باهوش از اشتباهات خود درس می گیرد و یک فرد با هوش تر از اشتباهات دیگران.

خوشبختانه جاهای زیادی برای یادگیری وجود دارد، با پست های رقبای خود شروع کنید. اما باید چه کار کنید؟

دو چیز برای مقایسه وجود دارد:

- چه زیرمجموعه هایی را برای یک عنوان مشخص پوشش داده اند.آیا شکاف هایی وجود دارد که آنها هنوز پوشش نداده اند و شما کجا می توانید یک صندلی برای تخصص شرکت خود رزرو کنید؟ این می تواند به شما کمک کند چه موضوعاتی ارزش نوشتن دارند (بخصوص اگر در مرحله قبل تحقیق کرده اید و می دانید آن موضوع برای مردم جذاب است ) و چه موضوعاتی قبلا به آن پرداخته شده است.

- نوشته آنها چقدر جامع و کامل است؟ چه عنوان هایی بیشترین اشتراک گذاری و لایک را در شبکه های اجتماعی به خود تخصیص داده اند. این عناوین در نتایج جستجو چه رتبه ای دارند؟ اگر می خواهید اطلاعاتی که جمع آوری کرده اید را به مرحله اجرا درآورید ، از الگو سئو (SEO) استفاده کنید ، تا مقاله خود را بر اساس تجزیه و تحلیل محتوای رقبای خود که رتبه 1 تا 10 را کسب کرده اند ، تولید کنید.

ابزار، پیشنهادات واضح سئو را برای محتوای آینده بر اساس موضوع اولیه شما و ایده زیر مجموعه ها  ،ارائه می کند.

چه کلمات کلیدی را باید به محتوای خود اضافه کنید ، بر اساس تجزیه و تحلیل چگونگی استفاده رقبای شما از آن کلمات کلیدی در محتوای خود .

میزان سختی زبان قصه گویی تا خواننده جذب نوشته شود. این بخش را در قسمت ابزار (tool) ، بخش key recommendations (کلمات توصیه شده) می توانید بررسی کنید.کلماتی که از نظر معنایی محتوا شما را غنی می کند ، بر اساس میزان خوانایی ، طول محتوا و سایتهایی برای دریافت بک لینک از آنها را به شما پیشنهاد می دهد.

آموزش تولید محتوا - نوشتن محتوا خلاقانه و سئو شده

 

در این مرحله شما نه تنها ایده موضوعات اثبات شده را دارید ، بلکه محتوا آینده با توجه به اصول سئو و رقابت در نتایج جستجو را نیز دارید.

مطمئن شوید محتوا شما با اصول سئو سازگار است

حالا که ایده خود را بر اساس داده پیدا کرده اید و قالب محتوا آینده خود را می دانید ، می توانید در آرامش باشید! (تا حدی درست است !)

نوشتن یک پروسه خلاقانه است ، که حتی با وجود یک طرح واضح ، ممکن است از هدف قبلی خود دور شوید.

یک روش برای اینکه بفهمید تلاش های قبلی شما برآورده شده است و نسخه نهایی محتوا شما با اصول سئو سازگار هست یا نه استفاده از SEO Writing Assistant می باشد.(ابزار ارائه شده توسط semrush) .

کافیست add on مربوطه را به Google Docs یا وردپرس( WordPress)  خود اضافه کنید تا بصورت real time (همزمان) ببینید محتوا شما چقدر بر اساس سئو است.

 

آموزش تولید محتوا - استفاده از add on

 

ویژگی های مختلفی برای کمک به ارزیابی بخش های مختلف محتوا وجود دارد.

 

 

 

 

نتیجه

در نگاه اول شاید نوشتن خلاقانه و بر اساس جستجو ها ناسازگار به نظر برسد ، با این حال همانطور که در این مقاله به آن پرداختیم ، چند ترفند به شما کمک می کند ، تا نه تنها تعادلی بین محتوا خلاقانه و بر اساس جستجو ایجاد نمایید ، بلکه بتوانید محتوا خود را راحتتر و موثر تر بنویسید.

 

منبع : searchenginejournal

 


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است