مقالات

گوگل به طور رسمی تبلیغات در هوش مصنوعی راه اندازی می کند
بهنام محمودی 1403.08.01

گوگل به طور رسمی تبلیغات را در هوش مصنوعی راه اندازی می کند

مطالعه بیشتر
نرخ کلیک (CTR) چیست و چرا ctr در سئو مهم است
بهنام محمودی 1403.07.30

نرخ کلیک (CTR) یکی از معیارهای کلیدی در تبلیغات جستجوی پرداختی (PPC) است که تأثیر زیادی بر عملکرد کمپین‌های تبلیغاتی دارد. CTR نشان‌دهنده نسبت کلیک‌ها به نمایش‌ها است و به شما می‌گوید که چقدر آگهی شما برای کاربرانی که آن را مشاهده می‌کنند جذاب و مرتبط است. موتورهای جستجو برای CTR ارزش زیادی قائل هستند، زیرا در مدل پرداخت به ازای هر کلیک، درآمد آن‌ها به تعداد کلیک‌ها وابسته است. اما علاوه بر موتورهای جستجو، CTR برای تبلیغ‌کنندگان نیز اهمیت بسیاری دارد. این معیار به شما کمک می‌کند تا بفهمید آیا پیام شما با کاربران هدف همخوانی دارد و توانسته‌اید توجه آن‌ها را جلب کنید یا خیر.

مطالعه بیشتر
کنترل چت کاربران توسط اروپا: توضیحی درباره پیشنهاد قانونی بحث‌برانگیز اتحادیه اروپا
بهنام محمودی 1403.07.22

طبق این پیشنهاد، پلتفرم‌های دیجیتال مانند اپلیکیشن‌های پیام‌رسان موظف به اسکن پیام‌های کاربران برای شناسایی CSAM شناخته‌شده و ناشناخته خواهند بود. علاوه بر این، پلتفرم‌ها باید بتوانند فعالیت‌هایی که به «اغواگری» (تلاش برای فریب کودکان به منظور سوءاستفاده جنسی) شباهت دارند را نیز در زمان واقعی تشخیص دهند.

مطالعه بیشتر
گوگل در حال بازطراحی موتور جستجوی خود است — تماماً بر پایه هوش مصنوعی ؟
بهنام محمودی 1403.07.22

یک سال پیش، گوگل اعلام کرد که معتقد است هوش مصنوعی آینده جستجو است. به نظر می‌رسد آن آینده اکنون فرا رسیده است: گوگل در حال راه‌اندازی «خلاصه‌های هوش مصنوعی» (AI Overviews) است که پیش‌تر با نام «تجربه جستجوی مولد» یا SGE شناخته می‌شد. این قابلیت به زودی برای کاربران ایالات متحده و سپس به تدریج در سراسر جهان عرضه می‌شود. به‌زودی، میلیاردها کاربر گوگل یک خلاصه تولید شده توسط هوش مصنوعی در بالای بسیاری از نتایج جستجوی خود مشاهده خواهند کرد. و این تنها آغاز تغییرات ناشی از هوش مصنوعی در جستجو است.

مطالعه بیشتر
طراحی سایت فروشگاهی تهران 1403 + قیمت سایت فروشگاهی
بهنام محمودی 1403.07.09

در سال 1403 با توجه به رشد روزافزون تجارت الکترونیک در ایران و به‌ویژه در شهر بزرگی مانند تهران، نیاز به طراحی سایت‌های فروشگاهی مدرن و کارآمد بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود. کسب‌وکارهای سنتی به سرعت در حال پیوستن به دنیای آنلاین هستند و طراحی یک سایت فروشگاهی می‌تواند نقطه شروع موفقیت در این مسیر باشد.

مطالعه بیشتر
4 به‌روزرسانی Google Chrome برای جستجوی پیشرفته موبایل
بهنام محمودی 1403.07.07

با توجه به توسعه روزافزون دنیای اینترنت و نیاز کاربران به تجربه‌ای سریع‌تر و دقیق‌تر در جستجوهای آنلاین، مرورگرهای وب به‌طور مداوم در حال به‌روزرسانی هستند. Google Chrome به‌عنوان یکی از پرکاربردترین مرورگرهای دنیا، همواره در تلاش است تا تجربه کاربری

مطالعه بیشتر
چرا محتوا برای سئو مهم است؟
بهنام محمودی 1403.06.29

اهمیت محتوا در سئو و تاثیر آن بر موفقیت در موتورهای جستجو را کشف کنید. بیاموزید که چگونه با محتوای مرتبط و ارزشمند، تجربه کاربری رضایت‌بخشی ارائه دهید. محتوا، سئو است. دقیق‌تر بگوییم، یکی از دو طرف رابطه سئو است. یکی از وظایف اصلی موتورهای جستجو، اتصال کاربران به اطلاعاتی است که به دنبال آن هستند. این اطلاعات می‌تواند یک لیست محصول، یک بررسی، یک خبر، یک تصویر یا یک ویدیو باشد. وظیفه اصلی دیگر موتورهای جستجو، حفظ کاربران است. موتورهای جستجو با اطمینان دادن به کاربران از صحت و اعتبار نتایج نمایش داده شده، آنها را حفظ می‌کنند. با گذشت زمان، آنها انتظاراتی را ایجاد می‌کنند که استفاده از پلتفرم آنها یک تجربه ایمن و روان باشد که به سرعت کاربران را به آنچه می‌خواهند برساند.

مطالعه بیشتر
جاوا اسکریپت در طراحی سایت
بهنام محمودی 1403.06.27

جاوا اسکریپت (JavaScript) یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین زبان‌های برنامه‌نویسی در دنیای وب است. این زبان از زمانی که در دهه ۹۰ میلادی معرفی شد، نقش کلیدی در توسعه‌ی وب داشته و توانسته است به عنوان یکی از اجزای اساسی هر وب‌سایت مدرن شناخته شود. در این مقاله، به بررسی جاوا اسکریپت در طراحی سایت و نقش آن در بهبود تجربه کاربری و تعاملات وب می‌پردازیم.

مطالعه بیشتر
طراحی تجربه کاربری (UX) چیست و چه تاثیری بر موفقیت سایت دارد؟
بهنام محمودی 1403.06.21

طراحی تجربه کاربری (UX) به فرآیند بهبود رضایت و راحتی کاربران در تعامل با یک محصول، به‌ویژه سایت‌ها و برنامه‌های وب، گفته می‌شود. در واقع، هدف اصلی طراحی تجربه کاربری ایجاد محیطی است که کاربران به آسانی و بدون احساس سردرگمی بتوانند نیازهای خود را برآورده کنند.

مطالعه بیشتر
تست A/B در طراحی سایت: چگونه بهترین طراحی را برای وب‌سایت خود انتخاب کنیم؟
بهنام محمودی 1403.06.21

در طراحی و بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها، انتخاب بهترین طراحی برای افزایش تعامل و بهبود تجربه کاربری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تست A/B یکی از روش‌های مؤثر در این زمینه است که به شما کمک می‌کند بهترین گزینه را برای بهینه‌سازی سایت خود انتخاب کنید.

مطالعه بیشتر
سئو محلی
بهنام محمودی 1403.06.21

سئو محلی (Local SEO) یکی از زیرشاخه‌های بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) است که به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا در نتایج جستجوی مرتبط با موقعیت جغرافیایی، بهتر دیده شوند. به عبارت دیگر، سئو محلی فرآیندی است که باعث می‌شود وب‌سایت شما در جستجوهای مرتبط با یک منطقه خاص، مانند نام یک شهر یا محله، رتبه بالاتری داشته باشد ، حتی برای کسب وکار های کوچک و بعد از طراحی سایت اختصاصی یا طراحی سایت میتوانید از آن استفاده کنید .

مطالعه بیشتر
45 روش کسب درآمد از وب‌سایت در ایران بدون نیاز به سرمایه بالا
بهنام محمودی 1403.06.18

راه‌های زیادی برای کسب درآمد از وب‌سایت وجود دارد که بسیاری از آن‌ها نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه زیادی ندارند. با استفاده از مهارت‌ها و منابع محدود، می‌توان به درآمد مناسبی از وب‌سایت‌ها دست یافت. در این مقاله به بررسی 45 روش مختلف برای کسب درآمد از وب‌سایت در ایران می‌پردازیم که نیازی به سرمایه بالا ندارند.

مطالعه بیشتر
ابزارهای جدید هیجان‌انگیز برای طراحان+جولای 2024
بهنام محمودی 1403.06.10

ابزارهای جدید هیجان‌انگیز برای طراحان، جولای 2024 Deblank گاهی اوقات زمانی که با یک صفحه سفید روبرو هستید، پیدا کردن الهام دشوار است. این ابزار کمکی هوش مصنوعی به نام Deblank دقیقاً برای همین منظور طراحی شده است

مطالعه بیشتر
چگونه آنلاین شاپ بزنیم؟
بهنام محمودی 1403.06.10

آنلاین شاپ، یا فروشگاه اینترنتی، یک پلتفرم دیجیتالی است که به کسب‌وکارها و افراد اجازه می‌دهد محصولات یا خدمات خود را به صورت آنلاین به فروش برسانند. این نوع فروشگاه‌ها به کاربران امکان می‌دهند بدون نیاز به حضور فیزیکی در یک مکان خاص، محصولات مورد نیاز خود را انتخاب، سفارش دهند

مطالعه بیشتر
12 روش بالا بردن امنیت اینستاگرام 2024 + بازیابی پیج هک شده
بهنام محمودی 1403.06.07

امنیت پیج اینستاگرام به مجموعه اقداماتی اشاره دارد که کاربران این پلتفرم اجتماعی می‌توانند برای حفاظت از اطلاعات شخصی، حریم خصوصی، و دسترسی‌های غیرمجاز به حساب کاربری خود انجام دهند. اینستاگرام با بیش از یک میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان، بستری جذاب برای به اشتراک‌گذاری تصاویر، ویدئوها، و محتواهای متنی است. با این حال، این محبوبیت زیاد باعث شده تا حساب‌های کاربری در معرض تهدیدات

مطالعه بیشتر
بازداشت مدیر عامل تلگرام
بهنام محمودی 1403.06.06

مقامات فرانسوی دوروف را برای بازجویی در رابطه با تحقیقات در مورد طیف وسیعی از تخلفات ادعایی - از جمله پولشویی و سوءاستفاده جنسی از کودکان - بازداشت کردند، اما هنوز مشخص نیست که آیا او با اتهاماتی روبرو خواهد شد یا خیر. دادستانان فرانسوی در یک بیانیه مطبوعاتی در روز دوشنبه اطلاعات اولیه‌ای در مورد تحقیقات مربوط به پاول دوروف، مدیر عامل تلگرام، که به طور ناگهانی روز شنبه در فرودگاه Le Bourget پاریس بازداشت شد، ارائه دادند. دوروف هنوز به هیچ جرمی متهم نشده است، اما مقامات گفتند که او به عنوان بخشی از تحقیقات

مطالعه بیشتر
قابلیت جدید اینستاگرام اضافه کردن آهنگ به پروفایل کاربران
بهنام محمودی 1403.06.03

اینستاگرام، پلتفرم محبوب اشتراک گذاری عکس و ویدیو، قابلیت جدیدی را معرفی کرده است که به کاربران امکان می دهد یک قطعه موسیقی را به پروفایل خود اضافه کنند. این قابلیت یادآور ویژگی مشابهی است که در اوایل دهه ۲۰۰۰ در شبکه اجتماعی Myspace وجود داشت و حالا اینستاگرام را به عرصه جدیدی از بیان هنری و شخصی سازی پروفایل هدایت می کند.

مطالعه بیشتر
رونق کسب و کار با طراحی سایت اختصاصی برای کسب و کارها
بهنام محمودی 1403.06.01

در دنیای دیجیتال امروز، داشتن یک وب‌سایت دیگر یک مزیت رقابتی محسوب نمی‌شود، بلکه یک ضرورت اساسی برای هر کسب و کاری است، چه کوچک و چه بزرگ. وب‌سایت شما، ویترین آنلاین کسب و کار شماست و اولین نقطه‌ی تماس بسیاری از مشتریان بالقوه با برند شما خواهد بود. اما صرف داشتن یک وب‌سایت کافی نیست؛ وب‌سایت شما باید حرفه‌ای، کاربرپسند، و متناسب با نیازهای خاص کسب و کار شما باشد. اینجاست که "طراحی سایت اختصاصی" به عنوان یک ابزار قدرتمند برای رونق کسب و کار شما وارد عمل می‌شود.

مطالعه بیشتر