بهترین سایت های تصاویر استوک در سال 2022

سی یو وب 1400.03.31 1619 1 0

برای بهبود و ارتقای سطح استراتژی های بازاریابی و یا برند خود، به دنبال بهترین تصاویر استوک هستید؟ در ادامه با ما همراه باشید تا توضیحات لازم را در اختیارتان قرار دهیم.
استفاده از تصاویر با کیفیت و با وضوح بالا برای اهداف شخصی و یا تجاری، همیشه مورد توجه قرار می گیرد؛ اما در این بین باید برخی مسائل مهم را هم مدنظر قرار داد. به عنوان یک بازاریاب، مسئول تولید محتوا و یا صاحب کسب و کار تجارت الکترونیک، برای بهبود وضعیت کسب و کار خود، حتما باید از تصاویر بسیار خیره کننده و جذاب استفاده کنید. اگر توانایی بازآفرینی عکس های استوک خود را دارید، پس خوش شانس هستید. اگرهم نمی توانید این کار را انجام دهید، آن وقت، چه؟ در این مقاله بهترین سایت های تصاویر استوک را به شما معرفی می کنیم!
سایت های تصاویر استوک، مرجع جامع و کاملی از تصاویر، گرافیک ها، ویدئوها، فایل های صوتی، بردارها و وکتورهای با کیفیتی هستند، که بیشترشان هم حق امتیاز رایگان دارند. بنابراین، لازم نیست برای داشتن آن ها هزینه ای به کسی پرداخت کنید. در نسخه های پولی هم می توانید تصاویر و ویدئوها را با توجه به نیاز خود ادیت کنید. تعداد نسخه های رایگان، بسیار محدود است؛ ولی با این حال می توانید با صرف بودجه بسیار اندک، از این نسخه ها، برای رشد و ارتقای کسب و کارتان کمک بگیرید.
 در این پست، در مورد مزایا و معایب سایت های عکس استوک رایگان و پولی صحبت خواهیم کرد. قبل از اینکه به معرفی این سایت ها بپردازیم، طی پروسه تصمیم گیری خود حتما باید شروط مجوز و انتساب آن ها را بررسی کنید.

توضیح اجمالی در مورد مجوزهای دانلود تصاویر

سایت های دانلود عکس های استوک، فقط تصاویر، ویدئوها و یا موزیک هایی را به شما ارائه می دهند که فاقد محدودیت های کپی رایت باشند. این قابلیت، با نام مجوز کریتیو کامنز (CC0) شناخته شده است؛ این مجوز به صورت نامحدود به شما حق کپی، ادیت و استفاده از آن تصاویر را می دهد. در اینصورت، برای استفاده شخصی و یا استفاده تجاری، نیازی نیست از شخص و یا سازمان خاصی اجازه بگیرید. سایت های رایگانی که در زیر به آنها اشاره می کنیم تصاویر، ویدئوها و موزیک هایی را در اختیارتان قرار می دهند که مجوز CC0 دارند.
حالا در ادامه به معرفی بهترین سایت های تصاویر استوک می پردازیم!

بهترین سایت های تصاویر استوک

1- سایت Unsplash

سایت Unsplash، در صدر فهرست بهترین سایت های تصاویر استوک قرار می گیرد. این پلتفرم، بیش از 300 هزار تصویر با وضوح بالا دارد که به صورت رایگان می توان از آن ها استفاده کرد. این تصاویر در حیطه های مختلفی نظیر تجارت، کسب و کار، مُد، سلامت، تناسب اندام، سفر، هنر، غذا، تاریخ، معنویت و غیره هستند. هر روز تعداد زیادی تصویر رایگان، در آلبوم سایت آپلود می شود تا همیشه تصاویر این پلتفرم آپدیت و به روز باشند. شاید سایت Unsplash در مقایسه با سایت های درون پرداختی محدود باشد؛ ولی به هر حال می توانید به هزاران تصویر استوک دسترسی داشته باشید.

سایت تصاویر استوک Unsplash

مطالب مرتبط : تولید محتوا با کیفیت اینستاگرام بدون هیچ دانشی | پست اینستاگرام

آلبوم استوک Unsplash

این مجوز نشان می دهد که شما می توانید بدون کسب اجازه، آن هم با حق کپی، ادیت و استفاده، تصاویر بسیار زیادی را دانلود کنید. خط قرمز تصاویری هستند که نمی توان قبل از اینکه آن ها را به نسخه های منحصر به فردشان تبدیل کرد، به فروش رساند.

2- سایت Pexels 

سایت Pexels، یکی دیگر از سایت های خوب در زمینه عکس های استوک است؛ آلبوم Pexels تصاویر استوک بسیار زیادی دارد که همگی جذاب و دیدنی هستند. شما می توانید با کمک سایت Pexels، به صورت نامحدود هر عکسی را که می خواهید با فرمت های مختلف دانلود کنید. علاوه بر مجموعه بسیار غنی عکس های استوک، این سایت، ویدئوهای استوک رایگان را هم در اختیارتان قرار می دهد. همچنین اگر تصویری را خیلی دوست داشتید، می توانید به عکاس آن امتیازدهید. این قابلیت به عکاسان انگیزه می دهد تا کیفیت کار خود را بالا ببرند و در آینده عکس های بهتری ارائه دهند.

آلبوم استوک Pexel 

در این سایت چالش های زیادی، با موضوعات، مختلف برگزار می شود؛ چالش هایی مانند سفر، مردم، حیوانات، احساسات، هنر و غیره. همچنین چالش هایی هم وجود دارد که سطح آگاهی مردم را در زمینه موضوعاتی که اخیرا با آنها درگیر هستند افزایش می دهد. چالش "یک اقیانوس، یک آینده" یکی از این چالش های شگفت انگیز است.

سایت دانلود عکس های استوک Pexels

مطالب مرتبط: ایندکس سریع محتوا

3- سایت Pixabay 

سایت Pixabay، با بیش از 2.3 میلیون تصویر، ویدئو و موزیک با کیفیت بالا و با حق امتیاز رایگان، یکی دیگر از آن پلتفرم های رایگان در زمینه تصاویر استوک است. این سایت، با قابلیت دسترسی آسان به موزیک های استوک رایگان، یک قدم نسبت به رقبیان خود جلوتر است. این پلتفرم طراحان گرافیک را در همه زمینه ها راضی نگه می دارد؛ مثلا تهیه وکتورها، عکس ها، گرافیک ها و آیکون های استوک رایگان.

آلبوم استوک Pixabay 

اگرچه سایت Pixabay، عمدتا هیچ انتسابی برای تصاویر استوک ندارد، اما ممکن است موارد استثنایی هم هم وجود داشته باشد. بنابراین بهتر است تصاویر، ویدئوها و یا موزیک های استوک را حتما بررسی کنید. به لطف قابلیت جستجوی گسترده، به راحتی می توانید هر آنچه که می خواهید را پیدا کنید. 

4- سایت StockSnap.io

تمامی تصاویر استوک موجود در این پلتفرم، با مجوز CC0 منتشر می شوند. هر هفته کاربران استوک، صدها تصویر مختلف به آلبوم این سایت اضافه می کنند؛ به عبارتی به طور هفتگی این سایت به روز رسانی می شود. در این سایت می توانید تصاویر زیادی با موضوعات مختلف پیدا کنید؛ از جمله سفر، تجارت، دفتر کار، طراحی، هنر، شبکه اجتماعی، طبیعت، غذا، نوشیدنی و ... .

آلبوم استوک StockSnap.io 

سایت StockSnap.io، به شما این امکان را می دهد که قبل از دانلود تصویر مورد نظرتان، آن را با کمک برنامه ادیت عکس خود سایت، شخصی سازی کنید. همچنین می توانید آلبوم شخصی خود را بسازید و عکس های مور علاقه تان را به آن اضافه کنید. با این قابلیت، در زمان خود صرفه جویی می کنید و هر زمان که بخواهید، راحت می توانید به تصاویر مورد نظرتان دسترسی داشته باشید.

دانلود عکس از سایت StockSnap

5- سایت freepik.com

فریپیک محبوب ترین سایت دانلود تصاویر استوک رایگان است. شما میتوانید با هر اکانت روزانه 20 فایل را به صورت رایگان دانلود کنید.

سایت فری پیک

مطالب مرتبط: هک رشد چیست؟چرا اهمیت دارد؟ فرآیند هک رشد و مثال های آن

بهترین سایت های دانلود تصاویر استوک پولی 

1- سایت iStock

 سایت iStock، قدیمی ترین پلتفرم تصاویر استوک در بازار بوده است که کار خود را با تصاویر گِتی آغاز کرد. این پلتفرم، گزینه های جستجوی بسیار زیادی دارد که با کمک آن، کاربران می توانند خیلی راحت و سریع هر آنچه که می خواهند را پیدا کنند. میلیون ها تصویر، ویدئو، عکس، کلیپ هنری و فایل صوتی، با مجوز استاندارد، در اختیار کاربران قرار دارد. 

برنامه های قیمت گذاری سایت iStock 

زمانی که فایلی از سایت iStock می گیرید، به طور خودکار مجوز آن را هم دریافت می کنید. بنابراین، این امکان برای شما فراهم می شود که از آن برای تبلیغات، بازاریابی، وبلاگ ها، پادکست ها، ویدئوها و غیره استفاده کنید. نه تنها یک بار، بلکه چندین بار می توانید از آنها استفاده کنید. البته برنامه های قیمت گذاری با توجه به تعداد فایل هایی که می خواهید دریافت کنید، متغیر خواهند بود.

2- سایت Shutterstock 

در ادامه به معرفی یکی دیگر از سایت های پولی تصاویر استوک می پردازیم، سایت ShutterStock، چیزهای زیادی برای ارائه به کاربران دارد؛ از تصویرهای استوک گرفته تا قالب ها و الگوهای متنوع. هر هفته بیش از 1.5 میلیون فایل جدید، به پلتفرم ShutterStock اضافه می شود. علاوه بر این، این سایت قابلیت های منحصر به فردی دارد که آن را از دیگر رقبای خود متمایز می کند. این سایت امکانات ویژه ای نظیر ادیت عکس، تغییر سایز عکس، تبدیل کننده فایل، کلاژساز و غیره دارد. 

سایت Shutterstock

برنامه های قیمت گذاری ShutterStock 

برنامه های قیمت گذاری این پلتفرم با توجه به تعداد عکس ها متفاوت است و همچنین موارد استثنایی هم برای گروه های مختلف وجود دارد. اگر می خواهید یکی از این پکیج ها را دریافت کنید، حتما باید مجوز خود را برای کاربردهای مختلف گسترش دهید.

مطالب مرتبط : 5 پلاگین برتر سئو وردپرس

3- سایت Adobe Stock 

سایت Adobe Stock هم یکی دیگر از سایت های بسیار خوب در زمینه تصاویر استوک است. این پلتفرم عکس استوک بی نظیر، الگوهایی با حق امتیاز آزاد، وکتورهای چشمگیر، گرافیک و تصاویر متنوع، ویدئوها و فایل های صوتی مختلفی ارائه می دهد. در این سایت شما می توانید ابتدا تصاویر ادیت شده خود را با واتر مارک ببینید و بعد اگر مایل بودید نسبت به خرید اقدام کنید و در نهایت با دریافت مجوز لازم به کار خود ادامه دهید. 

برنامه های قیمت گذاری Adobe Stock 

درست مانند همه پلتفرم های تصاویر استوک، برنامه های قیمت گذاری در این سایت هم به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ از جمله تعداد عکس ها. یکی از مزایای این سایت، این است که اگر برنامه های قیمت گذاری برای شما مناسب نبود، می توانید پکیج اضافی بگیرید تا بتوانید از این سایت بیشتر و بهتر استفاده کنید. 

4- سایت depositphotos 

سایت Depositphotos با چیزی بالغ بر 206 میلیون فایل مختلف، یکی از پلتفرم های تصویرهای استوک است که در این بازار، به سرعت رشد کرد. بنابراین حتما باید این سایت را هم در فهرست بهترین سایت های تصاویر استوک جای داد. چیزی که این سایت را از دیگر سایت های مرتبط متمایز می کند، استراتژی قیمت گذاری بسیار پایین آن است. همچنین این سایت عکس ها، ویدوها، وکتورها، تصاویر و موزیک هایش را که حق امتیاز آزاد دارند، با قیمت های بسیار مقرون به صرفه ارائه می دهد. 

برنامه های قیمت گذاری سایت Depositphotos 

درست مانند دیگر پلتفرم های مشابه، سایت Depositphoto، هر روز با تصاویر، ویدئوها، فایل ها صوتی، عکس ها و وکتورهای جدید به روزرسانی می شود. اگر با برنامه های قیمت گذاری ادامه بدهیم، دو گزینه پیش رو داریم. هر دوی این گزینه های قیمت گذاری یک مجوز استاندارد ارائه می دهند. می توانید به راحتی مجوز خود را تا هر زمان که می خواهید تمدید کنید. 

5- سایت Dreamstime 

سایت Dreamstime هم در فهرست بهترین سایت های تصاویر استوک قرار دارد. در این سایت می توانید به بیش از 163 میلیون تصویر با کیفیت و با حق امتیاز رایگان دسترسی پیدا کنید. موضوعات تصاویر موجود در این سایت عبارتند از: کمپین های بازاریابی، پست های وبلاگ ها، تصاویری که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند، فروشگاه های الکترونیکی، مجلات و ... . در این سایت می توانید تصاویر، ویدئوها، وکتورها، فایل های صوتی و عکس های   بسیار جذابی با موضوعات و دسته بندی های مختلف پیدا کنید. 

سایت دانلود تصاویر Dreamstime

مطالب مرتبط : روش های رایگان افزایش فالوور تیک تاک

برنامه های قیمت گذاری Dreamstime 

درست مانند دیگر سایت های پولی، سایت Dreamstime هم با توجه به نیاز شما قیمت های متنوعی دارد. برنامه قیمت گذاری یکماهه این سایت، امکان یک هفته استفاده آزمایشی از سایت را برای شما فراهم می کند و همین موضوع سایت Deamstime را از بقیه سایت های تصاویر استوک متمایز می کند. بعد با توجه به نیاز خود، میتوانید مجوز را تمدید کنید.

همانطور که می دانید، تعداد سایت های تصاویر استوک، روز به روز در حال افزایش است. این تنوع سایت، قطعا فضایی را ایجاد می کند که همه با هر نوع سلیقه و نیازی می توانند از تصاویر موجود کمک بگیرند. بهتر است از چندین سایت مختلف کمک بگیرید و امکانات خود را محدود به یک سایت خاص نکنید.
انتخاب بهترین سایت، به میزان بودجه و نیاز شما بستگی دارد. اگر بودجه کمی دارید، بهترین گزینه برایتان استفاده از سایت های استوک رایگان است. در صورت استفاده از این سایت های رایگان، فقط کافیست به نوع مجوزی که پلتفرم مورد نظرتان دارد توجه کنید.
اگر به دنبال تصاویر، ویدئوها، وکتورها، عکس ها و یا فایل های صوتی منحصر به فرد و خاص هستید، پیشنهاد می کنیم از سایت های پولی استفاده کنید. حتما باید سیاست قیمت گذاری این سایت ها را بررسی کنید.
در پایان تصمیم گیرنده نهایی خود شما هستید.

 


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است